tiistai 10. kesäkuuta 2008

Kesälomareissulta palattu

Olen ollut erittäin huono bloggailija viime aikoina. Hyi minua! Lupaan ja vannon parantavani tai olevani parantamatta tapojani tulevaisuudessa.

Meidän perheen piti lähteä kesälomareissulle vasta viime viikonlopun aikana, mutta kuten arvata saattaa suunnitelmat on tehty muutettaviksi. Yllättäen sain tietää perjantaina 31.5. että lähtömme aikaistuukin seuraavaan päivään heti kun koulun päättäjäiset on juhlittu. Kyllä siinä riitti hääräämistä ja hyörimistä, että sain kaiken valmiiksi ja laukut ja auton pakattua. Mies auttoi siinä missä kykeni, mutta kuten tunnettua niin siinä ajassa kun neuvot toista niin homma on jo itse tehty... Joka tapauksessa matka pääsi alulleen ihan aikataulussa, penskat takapenkillä ja äitin hermot jossain... Matkaa edessä vaatimattomat tuhatkunta kilometriä ja mehän matkataan sen yhden päivän aikana. Yäk, ei ikinä enää, ei ikinä! Sitä minä vaan ihmettelen miten lapset jaksoivat matkan niinkin hyvin. Paremmin jaksoivat kuin minä.

Niin, matkamme kohde oli suuri ja mahtava Ruotsinmaa. Mahtavat shopping-mahdollisuudet ja ilmainen ylöspito. Kukapa sitä voisi vastustaa! Samalla sain nähdä äitiäni ja lapset mummiaan. Mikäpä sen mukavampaa!

Totesin reissulla taas kerran, että Ikea ei ole minua varten. Olenkohan kävellyt sen läpi jo liian monta kertaa etten enää löydä sieltä mitään uutta. Muutamia kynttilöitä ostin, olivat muuten älyhalpoja: 2 kpl 15 kruunua, suurimmat n. 10 cm halkaisijaltaan. Niitä piti ostaa muutama tulevia talvi-iltoja ajatellen.

Eilen ajeltiin Tukholmaan ja sieltä lautalla Turkuun. Tänään oli sitten vielä n. 500 kilsaa kotimatkaa. Matka meni muuten oikein mallikkaasti, mutta Jyväskylän alapuolella pikkujätkä alkoi valittamaan nälkäänsä. Itki ja valitti kovasti. Minä jo kerkesin ärähtämään (toivottavasti mielessäni) että mistäpä me nyt keskeltä metsää ruokaa saadaan. Samassa lensi laatta ja kyllä minulle tuli kiire etsimään muovipussia tai jotain vastaavaa jotta edes osa auton takapenkistä säilyy puhtaana. Olo vähän helpotti, mutta muutaman kymmenen kilsan päästä tuli toinen oksennus. Sen jälkeen jätkä oli niinkuin ei olisi mitään tapahtunut. Pirteä kuin peipponen.

Tämä ilta on mennyt tässä tavaroita purkaessa ja paikalleen laitellessa. Kunhan tästä tokenen niin laitanpa kuvia ostoksistani. Pääsin käymään Panduro Hobbyssa. Kuvastoa selaillessa olin varma, että kassakuitin loppusumma on huima. Mutta kas - oppii se vanha koirakin uutta ja pidin pään kylmänä ja järjen kädessä ja siten ostoksenikin jäivät vallan vaatimattomiksi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hienoa, että reissu onnistui, pitkät olivat ajomatkat teillä. Kilttejä lapsia.

Odottelen innolla kuvia ostoksistasi :-)

Ninnalisa kirjoitti...

Sitä voi tosiaankin ihmetellä miten hyvin lapset jaksavat noinkin pitkät matkat. Paljon paremmin jaksavat kuin minä :D